Avaliação de Narrativas Orais em Crianças Falantes de Português Europeu (PE): Um Teste Piloto
DOI:
https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a22Palavras-chave:
avaliação, narrativas, produção oralResumo
Although there are several referenced and validated international instruments for evaluating oral narratives,which can be used in populations with language disorders to help the diagnosis and to plan intervention, there is yet no such instrument for EP. In this work, we present a first version of an instrument for evaluating oral narrative productions for EP-speaking children, including the methodology used in the construction of the instrument, its structure, criteria for the analysis of productions, and procedures used in the validation of the instrument. In a second moment, we report the first results from a pilot study that indicate that there may be differences between tasks (telling or retelling), between types of stories and between age groups in what concerns the analysis of macrostructural parameters.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença
Direitos de Autor (c) 2020 Stéphanie Vaz, Maria Lobo, Marisa Lousada
Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação. Os artigos estão simultaneamente licenciados sob a Creative Commons Attribution License que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da sua autoria e da publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para disponibilizar a versão do texto publicada na RAPL em repositórios institucionais ou outras plataformas de distribuição de trabalhos académicos (p.ex. ResearchGate).