Corpus e géneros textuais nas práticas de divulgação de ciência ou as novas hierarquias na construção do conhecimento

Autores

  • Matilde Gonçalves CLUNL, NOVA - FCSH
  • Miguel Magalhães CLUL, NOVA-FCSH; FCT

DOI:

https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln5ano2019a11

Palavras-chave:

textos, divulgação de ciência, géneros, corpus, práticas digitais

Resumo

This paper, as result from the research project Scientific Literacy Promotion, funded by the Calouste Gulbenkian Foundation, shows, in a first moment, the heterogeneity of the textual formats that participate in the dissemination of science, widespread by the media in Portugal, starting from the analysis of the relations between corpus, genres and texts. In a second moment, the textual support, in particular the evolution from print to digital, led to a discussion of the linguistic and textual implications of this development, as well as the implications of the new hierarchies of knowledge construction

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2019-11-21

Como Citar

Gonçalves, M., & Magalhães, M. (2019). Corpus e géneros textuais nas práticas de divulgação de ciência ou as novas hierarquias na construção do conhecimento. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, (5), 145–157. https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln5ano2019a11