Interpretação de pronomes e aquisição de dependências referenciais em português L2
DOI:
https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln2ano2016a11Palavras-chave:
pronomes, português L2, dependências referenciais, compreensãoResumo
This study investigates whether L2 learners of (European) Portuguese display asymmetries in their comprehension of reflexive and non-reflexive pronouns, as has been found in L2 English (e.g., Kim, Montrul & Yoon, 2014). Forty- one intermediate learners of L2 Portuguese, who were L1 speakers of Spanish, English and Chinese, completed a truth-value judgement task (Silva, 2015) testing both reflexive and non-reflexive object clitics. The three groups achieved targetlike results in their interpretation of both types of pronouns. These findings indicate that, unlike strong pronouns, clitic pronouns pose no difficulties for learners, which suggests that, as previously shown for L1 acquisition (e.g., McKee, 1992), the grammatical status of pronouns (strong vs. clitic) is also relevant in L2 acquisition.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Secção
Licença

Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0.
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação. Os artigos estão simultaneamente licenciados sob a Creative Commons Attribution License que permite a partilha do trabalho com reconhecimento da sua autoria e da publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para disponibilizar a versão do texto publicada na RAPL em repositórios institucionais ou outras plataformas de distribuição de trabalhos académicos (p.ex. ResearchGate).